TABLETES I GAME-BASED LEARNING
La introducció de les tablets dins d l’aula, a més
de suposar l’ús de les noves tecnologies dins de la pràctica docent, ha de
comportar sempre un canvi metodològic. La introducció de la tablet no pot
suposar un simple canvi de material en format paper per format digital. Les
noves tecnologies han de suposar l’adquisició de les competències necessàries
per al desenvolupament de l’alumnat.
Com a exemple d’aquest canvi de metodologies comentaré l’aprenentatge basat en jocs (GBL ó Game Based Learning).
Aquest es produeix quan s’utilitzen estratègies o ferramentes lúdiques amb la
finalitat de que l’alumnat adquirisca o millore els seus coneixements,
competències i habilitats. Podem dir doncs, que amb aquest es pretén q l’alumne
assolisca els objectius de l’aprenentatge des d’altres entorns, es tracta no
sols de jugar si no d’una ferramenta que ens ajuda a assolir conceptes en el
procés d’aprenentatge. Mitjançant el GBL l’alumne s’involucra raonant, pensant,
costruint relacions conceptuals i esforçant-se per integrar o discriminar
coneixements previs, en altres paraules, l’alumne aconsegueix l’aprenentatge
significatiu que postula Ausubel.
Algunes avantatges que cal remarcar són:
· L’alumne està motivat e interessat en l’estudi.
· Els alumnes participen i interactuen en entorns
presencials i virtuals.
· Es poden cometre errors dels que es pot aprendre i
que no tenen conseqüències en la realitat.
· Millora el comportament a classe, fomenta la
cohesió del grup i entre iguals.
· Els alumnes aprenen jugant i de forma col·lectiva.
· Promou l’aprenentatge de forma espontània.
· Afavoreix l’atenció, aprenentatge i memòria.
· Millora els resultats acadèmics.
A continuació
deixe un video que explica què és Game-Based Learning:
No hay comentarios:
Publicar un comentario